סופ"ש אקטואלי: זה לא אייכלר, זה נתניהו

"הפער בין מה שנדרש מאיתנו לבין הדוגמא בפועל שאנחנו רואים ושאליה אנחנו נחשפים מותירה אותי מאוד מבולבל"
יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי: זה לא אייכלר, זה נתניהו

"הבלבול הזה רק מתחזק עם פרשיות השחיתות לכאורה שנחשפו השבוע, הבלבול הזה הוא מה שגורם לשלל התגובות והטוקבקים הסוערים והנסערים לשלל פרשיות השבוע" • טורו השבועי של יוסי לזר

"הפער בין מה שנדרש מאיתנו לבין הדוגמא בפועל שאנחנו רואים ושאליה אנחנו נחשפים מותירה אותי מאוד מבולבל"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"החלטת בג"ץ מאיימת קשות…ישראל נתפסת כמדינה עם התערבות משפטית מוגזמת… נחפש דרכים אחרות להתגבר על הנזק הקשה שנגרם…בעקבות פסיקה תמוהה זו"

הציטוט הזה נאמר השבוע לא על ידי חבר הכנסת אייכלר בנוגע לפסיקת בג"ץ ששוב מנפצת את הסטטוס-קוו במדינה.

הפסיקה השבוע שבה שופטי בג"ץ קבעו כי מתגיירים בבתי דין אלטרנטיביים יוכלו לקבל אזרחות, היא עוד החלטה שתוקעת מסמר באמון הציבור במערכת בתי המשפט בהרכב הנוכחי, שבשיאו ההתבטאות השבוע של לא פחות מראש הממשלה מר בנימין נתניהו שציטוט זה נאמר על ידו במסר לכלל עם ישראל, כמובן שמר נתניהו כשאמר פסיקה "תמוהה זו" לא התכוון חלילה על החוק שמקדם את מטרות האירגוניים הרפורמים בישראל, אלא קצפו של נתניהו יצא על החלטת בג"ץ שביטלה נכון לעכשיו את מתווה הגז שעליו הוא עמל כבר תקופה ארוכה.

הידיעות על קיצו של החורף ועל בא הקיץ היו מוקדמות מידי, המעבר בשבוע שעבר לשעון קיץ היה קצת נמהר. הגשם שירד מספר ימים אח"כ אומנם היווה את המלקוש, אבל גם הוא לא סימן את סופו של עונת החורף. מה שבאמת מציין את סופו של החורף – התרחש כמובן בשבוע זה ביום רביעי בערב, כשבמליאת הכנסת הסתיימו הדיונים וההצבעות של מושב החורף, והוכרזה היציאה לפגרה או אז ניתן לומר כי הקיץ כבר כאן. נכון שפסח הוא חג האביב אבל לפי הלהט והחום שאפפו אותנו השבוע, ולא, אני לא מדבר על מזג האוויר. אלא על כל הפרשיות שעברו עלינו ושאליהם נחשפנו במהלך השבוע. עכשיו ניתן לומר בהחלט שהקייץ כבר כאן.

זה התחיל בפרסום התיעוד של החייל היורה, פרשייה שמטלטלת את העם, שגורמת לעלייה חדה בטמפרטורות של כולנו שמגבירה את האמוציות של כל עם ישראל, לשמחתי אני אישית לא צפיתי בסרטון המדובר למרות החשיפה הרבה והפרסום העולמי של הסרטון, העדפתי להימנע מלצפות בירי ובהרג מבלי להיכנס לשאלה האם הוא מוצדק, טעות, או פשע. לדעתי   גם הרג של מחבל נתעב פוגע ומשחית את נפש האדם ומקהה את הרגשות כמעט כמו צפייה בהרג חף מפשע. אך ב"ה גם ללא צפייה ישירה בסרטון המדובר לא היה שייך להימנע מהשיח סביב הנושא הכה חם ומדובר. את דעתי האישית בקשר לחייל אין טעם להציג שהרי נשפך על הנושא כ"כ הרבה מלל כך שלכולנו כבר יש דעה מסויימת בעניין ועוד מלל  נוסף לא ישנה הרבה את הדעות שלנו.

הנקודה שבה אני רוצה לגעת הינה בתגובות של כולנו לכל שלל ההתרחשויות והפרשיות של התקופה האחרונה.

מצד אחד מצופה מאתנו לסמוך על הרשויות השונות שיבצעו את תפקידם ומצד שני פעמים רבות הציפיות הללו מתנפצות על הסלע, האבן או בקבוק התבערה שנזרקים לעבר אזרחים חפים מפשע במדינה שלנו.

מצד אחד אסור לנו לקחת את החוק לידיים, אסור לנו לפעול, לעצור או לפגוע בשום אדם כשאין סכנה מידית כלפינו. עלינו לתת לרשות השיפוטית להחליט על גורלו של אותו מפגע מצד שני לפעמים הרשות השיפוטית מוציאה תחת ידה  פסיקה תמוהה זו שגורמת לאזרח או לחייל לתגובה של "נחפש דרכים אחרות להתגבר על הנזק הקשה שנגרם…בעקבות פסיקה תמוהה זו", כפי שהיטיב להגדיר ראש הממשלה שלנו.

בקיצור הפער בין מה שנדרש מאיתנו לבין הדוגמא בפועל שאנחנו רואים ושאליה אנחנו נחשפים מותירה אותי מאוד מבולבל.

בתחושה שלי הבלבול הזה הוא שגרם לחייל לפעול כפי שפעל. הבלבול הזה הוא שגורם למצב הבלתי נתפס הזה של טרור ללא תגובה כבר חודשים רבים.

הבלבול הזה רק מתחזק עם פרשיות השחיתות לכאורה שנחשפו השבוע, הבלבול הזה הוא מה שגורם לשלל התגובות והטוקבקים הסוערים והנסערים לשלל פרשיות השבוע.

בקיצור אם נסכם את כלל הפרשיות של התקופה האחרונה, המסקנה העגומה היא שכנראה "אנחנו דור מבולבל".



0 תגובות